Print

Auteur Topic: Toch gedaan  (gelezen 3966 keer)

amber2

• Dit forum is het helemaal !
Re:Toch gedaan
« Reactie #45 Gepost op: 14 april 2005 om 21:15:06 »
Maar veel vaker wordt er nog beweerd dat honden omnivoren zijn omdat ze op alles kunnen overleven en omdat ze in de natuur ook vanalles eten...  Tenminste, dat beweerd de dierenarts die op mijn opleiding (natuurgeneeskunde voor dieren nota bene!!) het vak voeding geeft!   Maar ja, het probleem begint natuurlijk bij de studie diergeneeskunde die gewoon veel te weinig aandacht besteedt aan voedingsleer en die de studenten voor laat lichten door commerciele bedrijven. Ik denk dat de echte verandering vandaaruit moet komen. En het schijnt ook wel dat de nieuwe lichting hoogleraren/docenten bv. al meer open staat voor alternatieve geneeswijzen, dus er is hoop...!  
Als ik dit soort dingen lees over DA-en dan begin ik weer te twijfelen of ik het zelf nou wel zal gaan studeren (ben van plan na de zomer met diergeneeskunde te beginnen na eerst een aantal jaar veterinaire natuurgeneeskunde te hebben gevolgd), want dan zit je toch tussen allemaal hoogleraren en studenten waarvan de meerderheid anti-vers en anti-alternatieve geneeswijzen is...  Maargoed, dat is natuurlijk eigenlijk een reden om het juist wel te gaan doen, anders komt er nooit verandering in!  ;)

Yari

« Reactie #46 Gepost op: 14 april 2005 om 22:30:24 »
Maar veel vaker wordt er nog beweerd dat honden omnivoren zijn omdat ze op alles kunnen overleven en omdat ze in de natuur ook vanalles eten...  Tenminste, dat beweerd de dierenarts die op mijn opleiding (natuurgeneeskunde voor dieren nota bene!!) het vak voeding geeft!   Maar ja, het probleem begint natuurlijk bij de studie diergeneeskunde die gewoon veel te weinig aandacht besteedt aan voedingsleer en die de studenten voor laat lichten door commerciele bedrijven. Ik denk dat de echte verandering vandaaruit moet komen. En het schijnt ook wel dat de nieuwe lichting hoogleraren/docenten bv. al meer open staat voor alternatieve geneeswijzen, dus er is hoop...!  
Als ik dit soort dingen lees over DA-en dan begin ik weer te twijfelen of ik het zelf nou wel zal gaan studeren (ben van plan na de zomer met diergeneeskunde te beginnen na eerst een aantal jaar veterinaire natuurgeneeskunde te hebben gevolgd), want dan zit je toch tussen allemaal hoogleraren en studenten waarvan de meerderheid anti-vers en anti-alternatieve geneeswijzen is...  Maargoed, dat is natuurlijk eigenlijk een reden om het juist wel te gaan doen, anders komt er nooit verandering in!  ;)

Inderdaad en het is verder wat je er zelf van maakt en in hoeverre je je verder verdiept in allerlei zaken, toch? ;)
Groetjes: Mariëlle & Yari
~There is no psychiatrist in the world like a puppy licking your face...~

sylvia

• My favorite animal is steak
« Reactie #47 Gepost op: 15 april 2005 om 09:39:01 »

Een hond is geen omnivoor een hond is een oportunistische carnivoor, oftewel de hond  doet het het best op vlees, maar als de nood aan de man komt past hij zich aan en kan overleven op een broodkorstje. Maar het staat buiten enige twijfel dat de hond die leeft van broodkorstjes lang niet zo gezond is als de hond die eet naar zijn aard en dus rauw vlees eet.

De ware kunst van converseren is niet alleen het zeggen van de juiste dingen op het juiste moment, maar ook het niet zeggen van de verkeerde dingen op het verleidelijke moment.

mutsie

« Reactie #48 Gepost op: 15 april 2005 om 12:49:19 »
Dit is een quote:('k snap niet waar de knop is??)
Een hond is geen omnivoor een hond is een oportunistische carnivoor, oftewel de hond  doet het het best op vlees, maar als de nood aan de man komt past hij zich aan en kan overleven op een broodkorstje. Maar het staat buiten enige twijfel dat de hond die leeft van broodkorstjes lang niet zo gezond is als de hond die eet naar zijn aard en dus rauw vlees eet. //

Zelf heb een zwervertje. In het begin lustte ze alles en haalde zelfs de bramen van de struik.
Nu ze vlees e.d. krijgt haalt ze haar neus op voor fruit.
Madam wordt inderdaad wat selectiever.

Ik vind eigenlijk dat een dierenarts onpartijdig moet zijn in voeding. Bij mijn Da is er onlangs ook een heel groot rek geplaatst met Royal canin(nier/lever/en weet ik wat voor dieetbrokken). Ik werd ook direkt geadviseerd om brokken speciaal voor nierpatienten(honden dan) te kopen.

In het ziekenhuis liggen toch ook geen diepvriespizza''s met vitaminepillen??? hmm...ik als arts adviseer de diepvriespizza met tonijn.

Karin

mugo

• *
  • pootje van Mugo (21/03/2002)
    • volg Mugo's dagboek
« Reactie #49 Gepost op: 16 april 2005 om 18:40:59 »
Dit is een quote:('k snap niet waar de knop is??)
Een hond is geen omnivoor een hond is een oportunistische carnivoor, oftewel de hond  doet het het best op vlees, maar als de nood aan de man komt past hij zich aan en kan overleven op een broodkorstje. Maar het staat buiten enige twijfel dat de hond die leeft van broodkorstjes lang niet zo gezond is als de hond die eet naar zijn aard en dus rauw vlees eet. //

Zelf heb een zwervertje. In het begin lustte ze alles en haalde zelfs de bramen van de struik.
Nu ze vlees e.d. krijgt haalt ze haar neus op voor fruit.
Madam wordt inderdaad wat selectiever.

Ik vind eigenlijk dat een dierenarts onpartijdig moet zijn in voeding. Bij mijn Da is er onlangs ook een heel groot rek geplaatst met Royal canin(nier/lever/en weet ik wat voor dieetbrokken). Ik werd ook direkt geadviseerd om brokken speciaal voor nierpatienten(honden dan) te kopen.

In het ziekenhuis liggen toch ook geen diepvriespizza''s met vitaminepillen??? hmm...ik als arts adviseer de diepvriespizza met tonijn.

Karin

Die is geweldig! Dat zou toch wat wezen niet?  ;D

Yari

« Reactie #50 Gepost op: 16 april 2005 om 19:14:50 »
Pfff....net terug van de Voorjaarsdagen (nascholing voor DA's en assistentes) en wat een partij onzin stonden de vertegenwoordigers van diverse brokkenfabrikanten in hun promotiestands weer te verkondigen zeg... ::) >:(
Nu Royal Canin al enige tijd speciaal voer op de markt heeft gebracht voor honden met orthopedische problemen (Mobility Support, waar glucosamine aan toegevoegd zit), kon meneer Hill's natuurlijk niet achterblijven en kwam vandaag met een grote verrassing!!! Ook zij hebben nu speciaal voer voor dergelijke honden... ::) En als je nú besteld, krijg je extra voorjaarsdagenkorting en als je dan ook nog dàt voer erbij neemt een leuke attentie, bla bla bla. Wat een zieltjes zeg. Ook zo ontzettend triest die strijd tussen die twee om de meest verkochte te worden. In en in triest gewoon.

Ik heb ze ook nog zien staan van de Week van het Huisdier (thema is dit jaar: Goed gevoed) en heb even geaarzeld in discussie te gaan over waarom er zulke foutieve informatie op hun site staat en vers vlees totaal niet genoemd wordt, maar ach, het haalt toch niks uit, zou zonde van m'n tijd geweest zijn. Ben maar weggelopen.

Het is gewoon jammer dat er zo ontzettend veel mensen heilig ervan overtuigd zijn dat deze zogenaamde super premium merken echt heel goed voer zijn, ze moesten eens weten wat een grote gore commercie het allemaal is... >:(

Sanyo

« Reactie #51 Gepost op: 16 april 2005 om 20:02:44 »
Ik heb een tijd terug eens aan Royal Canin gevraagd, hoeveel glucosamine er per kilo in de Mobility Suport van hen zit.
Het stelt werkelijk niets voor, het was maar een snufje.
Zo weinig, dat het domweg niets kan doen. Maar er wel een leuk prijsje voor vragen!

Groetjes,

Marjolein.
Groetjes, Marjolein

Australian Shepherds

Yari

« Reactie #52 Gepost op: 17 april 2005 om 00:04:06 »
Ik heb een tijd terug eens aan Royal Canin gevraagd, hoeveel glucosamine er per kilo in de Mobility Suport van hen zit.
Zo weinig, dat het domweg niets kan doen. Maar er wel een leuk prijsje voor vragen!

Groetjes,

Marjolein.

Tuurlijk, wat dacht jij! ;)

Peet

« Reactie #53 Gepost op: 19 april 2005 om 10:30:59 »

Groetjes,

Marjolein.

Die moest ik ook aan Beau gaan voeren, toen ze bij hem Deg Myelopathie constateerden.
Dus ik vragen aan de DA: hoe werkzaam is die Gluco nog, nadat het zo verhit is geweest?

eeuuuhhhhhh....dat wist 'ie niet..... :-X :-\

Print

Barfplaats wordt gesponsord door