Ik werk zelf als DA assistente en het is mij tot nu toe nog niet echt gelukt ze te overtuigen van vers vlees.
Toch blijft het machtig hoeveel klanten er zeggen dat mijn hond zo mooi glimt, zeker door de goede voeding van de DA?! Hahaha!!!

Gelukkig heb ik het wel voor elkaar gekregen dat er sinds een jaar op maat geent wordt.

En tegenover het versvlees staan ze ook steeds minder sceptischer, dus wie weet!!
Zelf zullen ze nooit zo snel versvlees aanraden alhoewel ik het wel al een enkele keer heb horen zeggen als mensen al van alles hadden geprobeerd en bepaalde problemen bleven houden.
Als ik mensen aan de telefoon heb, noem ik versvlees wel gewoon lekker!

Weet je wat het is? Een DA krijgt echt maar heel beknopt iets van voedingsleer in zijn studie en daarbij is wàt hij ervan krijgt nog gesponsord door de zgn. top brokkenmerken ook.
Verder krijgen ze ook megakortingen op deze merken, dus elke zak levert aardig wat op!
Ook worden er door deze brokkenfabrikanten regelmatig gratis lezingen georganiseerd over allerlei aandoeningen voor DA's en assistentes, dus tja het wordt er gewoon constant zo ingepompt. Ze weten vaak gewoon niet beter en kijken niet verder dan hun neus lang is.
Ook is het zeker zo dat het gros van de mensen versvlees veel te veel werk vind (en vies). Brokken zijn nou eenmaal makkelijker.
Het grappige is dat de Jack Russel van mijn bazin al een tijdje met haar maag/darmen loopt te tobben. Ze moet steeds 's nachts poepen (niet dun) en wil dan 's ochtends niet eten en lijkt buikpijn te hebben.
Ik heb al gezegd dat ik denk dat het komt doordat dat beessie al 9 jaar lang alleen maar doodgekookte brokken heeft gegeten en dus totaal geen goede maag/darmflora heeft, maar dat geloofde ze in eerste instantie niet. Overgegaan op een hypoallergene brok. Problemen waren even weg, maar het is toch weer volop raak. Ze wil nog een ander merk hypoallergene brokken proberen zei ze en anders wou ze toch wel eens dat vlees van mij gaan proberen!!!! Haha!!

Het begin is er dus!!