Hallo mede dieren liefhebbers,
Ik ben hier nieuw en was jullie berichtjes aan het lezen.
Ik was eigenlijk wel een beetje verrast over het eten wat jullie de honden geven.
Zelf had ik nog nooit gehoord van barf.
Maar wat ik me afvroeg, krijgen de honden dan nog wel de juiste stoffen binnen??
Hallo, ben je er nog of met de schrik vertrokken?

Maar op jouw vraag of mijn hondjes dan wel de juiste stoffen binnen krijgen: ehh, wat eet jouw hond? Brokken? Krijgt hij daarmee de juiste stoffen binnen?
Ik zal je een greep uit het eet-leven van mijn honden geven. En als je dat visualiseert, dan denk ik dat je ziet dat mijn honden inderdaad alles en meer binnen krijgen!
Maandag. We beginnen, voor de wandeling met een paar rijpe peertjes. Die hadden we toevallig over. Na het wandelen ieder een kwart (ik heb 2 honden) parelhoen (van een hele parelhoen). 's Avonds ieder een paar flinke stukken pens, met gepureerde groentes (waar o.a. in zit : waterkers, andijvie, worteltjes, bietjes, alfalfa-spruiten, witlof, peterselie, bleekselderij, pompoen, paksoi, knoflook, gember, verse tijm). Hier aan toegevoegd wat visolie. Daarna een lamsrib met vlees.
Dinsdag. Kippenvleugeltjes met een eetlepel kwark. Dat is het ontbijt van vandaag. 's Avonds groentemix (als boven) met rundvlees en gemalen rauwe zaden en noten (pompoenzaad, sesamzaad, walnoot, hazelnoot). En ieder een eitje, rauw, met schil als topping. Aan toegevoegd is hier: chlorella.
Woensdag. We beginnen de dag maar weer eens met wat kippenkarkassen, overgoten met een theelepeltje tarwekiemen. 's Avonds een groentemix (als boven) met kippenlevertjes, runderhart, lamsniertjes. Daarbij ieder 2 eetlepels kwark. Als toetje een kaal geitenribje. Toegevoegd: visolie.
Dit zijn zo maar voorbeeldjes van drie daagjes. Maar ik durf met een gerust hart te zeggen dat mijn honden wel alles binnen krijgen en buitengewoon gezond eten!