Ik ben inderdaad ook best benieuwd hoe dit zijn gedrag gaat beinvloeden...
Dat "haantjesgedrag" zijn natuurlijk niet alleen maar de hormonen. Ik heb vier katten in huis. Tobias word nu volwassen, er moet uitgemaakt worden wie de baas hier in huis gaat worden. Als kitten had hij groot ontzag voor de oudere katten, nu is hij ze aan het testen of hij er boven kan staan...
Mijn oudste kat laat hij gelukkig redelijk met rust, af en toe een "omhelsing" maar die word beloont met een ferme mep. Verder staan die twee geregeld neus aan neus, om daarna ieder een kant op te lopen en dat lijkt genoeg te zijn..Met Speedy helaas niet, zij is nooit echt helemaal blij geweest met de 'gezinsuitbreiding' en moet het nu ontgelden...
Toch hoop ik dat als de hormonen straks wat getempert zijn er hier wat meer rust in huis is...Als wij nu van huis zijn (hele dag, niet voor ff boodschappen doen..) is het eerst altijd een gepuzzel en gesleep met kattenbakken, want welke kat gaat in welke kamer...Dit doe ik niet omdat ze elkaar de tent uit vechten maar puur om elke kat zijn rust te gunnen..
De knuffels zijn in ontvangst genomen en jullie krijgen beide een kattenkopje terug..