Print

Auteur Topic: groentemix  (gelezen 1352 keer)

Bernie

• Mijn lieve Mike en Barney voor altijd in mijn hart
Re:groentemix
« Reactie #15 Gepost op: 15 maart 2005 om 22:56:09 »
Je hebt zeker wel in de gaten dat ik een angstige beginner ben; vandaar dat ik begin met kvv. Maar het lijkt me zo leuk om 1 of 2 dagen erbij te barfen; maar ook eng. Ik moet er niet aan denken dat er zo'n graat in hun keel blijft hangen. Daarom durf ik voorlopig ook nog niets met kip en botten te doen. Eerst maar kijken hoe ze het op kvv doen! Hopelijk wordt ik door veel te lezen en te vragen wat zekerder  :-\

Moet je fruit trouwens op een nuchtere maag geven of kan je het  bijv. 's-avonds ook als toetje geven?

gr, Angelique

Berner Sennenhond en Grote Poedel

Yuka 2004

« Reactie #16 Gepost op: 15 maart 2005 om 23:00:45 »
Niet bang zijn joh ;) Gewoon lekker je hond een sardientje geven en je zal zien dat hij precies weet wat hij ermee moet doen, want zelfs die zeikerd hier eet het smakelijk op.
'Als je altijd slechtere weersverwachtingen hebt dan een ander, dan ben je vast een Nederlander'

Bernie

« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2005 om 23:04:02 »
Ook al hebben je het nog nooit gehad, weten ze toch wat ze ermee moeten doen? 2 van de 3 hebben hier hun bak namelijk binnen know time op.

202spots

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 15 maart 2005 om 23:05:57 »
Je hebt zeker wel in de gaten dat ik een angstige beginner ben; vandaar dat ik begin met kvv. Maar het lijkt me zo leuk om 1 of 2 dagen erbij te barfen; maar ook eng. Ik moet er niet aan denken dat er zo'n graat in hun keel blijft hangen. Daarom durf ik voorlopig ook nog niets met kip en botten te doen. Eerst maar kijken hoe ze het op kvv doen! Hopelijk wordt ik door veel te lezen en te vragen wat zekerder  :-\

Moet je fruit trouwens op een nuchtere maag geven of kan je het  bijv. 's-avonds ook als toetje geven?

gr, Angelique
Soms is het voor jeZELF moeilijker dan dat 't voor je hond is.
Gewoon doen waar je zelf lekker mee voeld...wanneer je liever eerst gemalen vis wil geven dan kan dat ook.

Zelf geef ik fruitpuree met cottage cheese 's morgens als eerste maaltijd.
Dan 1-2 uur later de vleesbot.
Je kan ook stukjes fruit (plakjes appel of zo) ook als tussendoor geven of voor 't naar bed gaan...maakt niet zoveel uit.
Ik doe alleen geen fruit bij de groentemix wat met gemalen vlees gevoerd word.

Yuka 2004

« Reactie #19 Gepost op: 15 maart 2005 om 23:07:31 »
Die van mij wel hoor die hadden alleen maar brokjes gehad heel hun leven en die kregen een nekje en ze wisten precies wat ze ermee moesten doen (kauwen en doorslikken) en toen ze voor het eerst een sardientje kregen toen vrat Kai (kai die lust niks, het is echt een muts :P) het gelijk op, maar sarah die normaal alles lust die moest het niet, dus dat kan ook gebeuren. Een sardientje is echt heel ongevaarlijk, dat is echt helemaal niet gevaarlijk om te geven. Gewoon doen joh!
'Als je altijd slechtere weersverwachtingen hebt dan een ander, dan ben je vast een Nederlander'

202spots

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 15 maart 2005 om 23:15:47 »
Ook al hebben je het nog nooit gehad, weten ze toch wat ze ermee moeten doen? 2 van de 3 hebben hier hun bak namelijk binnen know time op.
De eerste keer wisten ze toch ook niet wat kvv was?
Ze weten echt wel wat wel en niet lekker is!
Sommige honden weten niet hoe ze 'n begin aan 'n vis moeten maken...dan knip je er 'n paar keer in zodat er losse stukken aan elkaar hangen,en de rest doen ze zelf wel.

Bernie

« Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2005 om 11:36:21 »
Thanks voor alle tips!!  :D
Als mijn brokken op zijn ga ik zeker over op kvv. En dan dus misschien ook alvast 1x barfen in de week met vis.

gr, Angelique

pippie

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2005 om 12:23:03 »
Ik ga hier ook voor het eerst verse sardines geven vrijdag, heb vier kilo besteld en zie het wel.
Ik heb niet zo'n angst om dit te geven of botten want mijn honden hebben allemaal in Spanje en Turkije op de straat geleefd, daar zullen ze vast wel engere dingen gegeten hebben. Buiten dat, in het bos vreten ze ook muizen en molletjes, alles wat ze maar te pakken krijgen  ::) Hoopte eigenlijk dat ze dat wat minder zouden gaan doen als ze hier lekkere botten en ribben en kip krijgen maar helaas, dat was ijdele hoop  ::)
Addy

Print

Barfplaats wordt gesponsord door